вівторок, 21 серпня 2012 р.

Сергій Слинько: Владо схаменись, що ти робиш з міським транспортом в Черкасах?



Сьогодні близько 10 ранку їхав маршруткою центром. Нарахував 8 траліків, які стояли в районі вулиць Шевченка-Смілянська і згадав круглий стіл 17.08.2012 року щодо транспортної реформи в Черкасах. Далі доїхавши по Ільїна ми близько 10 хвилин простояли у пробці і знову згадав віщі слова з круглого столу. Тому хочу трішки детальніше поділитися, бо у ЗМІ більше роз тиражувала влада думку мера на рахунок заходу, де його не було.

Нагадаю, що круглий стіл відбувся в рамках палну роботи громадської ради на 2012 рік. Участь ньому взяли всі із запланованих осіб окрім
міського голови, який же і є ініціатором транспортної реформи в Черкасах. Фактично круглий стіл переносили двічі через зайнятість Одарича. І зійшлися на цій даті 14:30 17.08.2012 Тим не більше замість Одарича прийшов начальник управління вуличної інфраструктури й транспорту Черкас Андрій Миколайович Наумчук. За його словами Сергій Олегович особисто займається асфальтуванням доріг, а це не менш важлива справа. Така ситуація обурила в першу чергу перевізників, зустріч з якими уникає міський голова.
Тому Андрію Наумчуку передали стоси підписів 19 368 пасажирів м. Черкаси, які підписались проти введення транспортної схеми на основі 90-то місних автобусів. Кожен із цих людей вказав своє прізвище та ініціали, адресу проживання та лишив контактний номер телефону. Не дивлячись на те, що це найбільший за останні роки збір підписів до мерії, пан Наумчук намагався оправдатися, що зібрані підписи всіх хто проти, а насправді люди дзвонять і дякують за транспортну реформу. У відсотковому відношенні він говорив спочатку 50 на 50, а потім уточнив і сказав, що 60 % жителів вдячні. Це викликало посмішки на обличчях учасників. А ці підписи майже 20 тисяч Черкащан на його думку не є аргументом.
Надалі були виступи перевізників та їх представників. Андрій Миколайович намагався оправдовуватися на частину із цих виступів. Враховуючи, що більшість представників перевізників мають фахові транспортні освіти та вагомий досвід роботи, економісту по спеціальності новоспеченому начальнику транспортного відділу Черкас було тяжко апелювати перевізникам.
Зокрема перевізники та юрист Черкаського обласного осередку всеукраїнської ГО «Українська асоціація перевізників» Руслан Толкачов під час круглого столу навели факти, що Львівська Політехніка, що готувала нову транспортну схему в Черкасах, не мала на це повноважень. Такі дослідження в Україні мають право проводити лише 2 установи - «Державтотранс НТІ-проект» та Транспортна академія України. За 100 тисяч бюджетних гривень львівські спеціалісти підготували абсурдну схему транспорту в Черкасах. Зокрема за словами Андрія Миколайовича при розробці маршрутів враховували статистичні показники по кількості проживаючих на певній території та кількості робочих місць на цій території. А насправді за переконаннями перевізників мали враховувати кількість та намрямки руху людей. Її формально намагалися провезти львівські перевізники залучаючи студентів. Однак перевізники стверджували, що ці студенти враховували пасажиропотік протягом дуже короткого відрізку часу в залежності від маршруту в межах однієї години. За словами перевізників діюча транспортна схема була розроблена на основі якісних досліджень.
Насправді було багато аргументів. Зокрема, якщо є аварії на лінії тролейбуса, то люди нічим іншим не зможуть добратися до місця призначення, бо тролейбусні і маршрутні ліній не дублюються. Або якщо на лінії однин великий автобус вийде з ладу, то людині замість 17 хв. доведеться його чекати 34 хв. Також важливим доводом було те, що більшість вулиць, по яких збирається мерія пускати великі автобуси просто не приспособлені до них – або вони вузькі, або ж там і так періодично утворюються пробки та тягучки.
Основні зауваження представників громадськості були щодо можливого збільшення вартості проїзду. Тут транспортний начальник признався, що жодних розрахунків ніхто з мерії ще не проводив, але запевняв, що вартість проїду має лишитися без зміни або взагалі зменшитися шляхом скорочення в двічі кількості водіїв та кондукторів. Перевізники стверджували, що будь-які схожі транспортні реформи мають ґрунтуватися на економічній доцільності. Натомість влада пропонує навпаки спочатку схему, а потім розрахуємо економічну доцільність. До речі що робити з звільненими кондукторами і водіями зрозумілої відповіді круглий стіл не отримав.
Після такої розмови начальник транспортного відділу сам визнав, що схема не є ідеальною і потребує доопрацювань.
Також перевізники піднімали питання, чому до цих пір не підписані угоди з ними на перевезення за результатами останнього конкурсу. Виявилося, що до запропонованих мерією договорів перевізники подали протоколи розбіжності. І попри те, що мерія повинна була згідно норм чинного законодавства протягом одного місяця заключити договори, вона цього не зробила.
Ще одним болючим для перевізників було питання заборгованості мерії перед перевізниками за перевезення пільгових категорій громадян. Зокрема остання субвенція з держаного бюджету була майже повністю перерахована тролейбусному парку, хоча він згідно офіційної статистики перевозить меншу кількість пільговиків ніж приватні перевізники.
У своїй промові Пачесюк Сергій Никонович - член Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку, народний депутат України теж висловив свої занепокоєння абсурдними транспортними ініціативами міської влади і закликав обласне керівництво вжити заходів щодо влагодження конфлікту.
Півтори години тривав круглий стіл і міг би тривати ще довго, бо на всі аргументи пана Наумчука було десятки контраргументів, на більшість з яких представник ініціатора транспортної реформи не міг дати відповідей. Тим не більше в розпал дискусії намагалися сформувати текст резолюції. ЇЇ завчасно не готувала громадська рада при Черкаській ОДА, як ініціатор столу, бо не знали чим може закінчитися ця зустріч. Цікавим фактом стало те, що на прохання головуючого підняти руки тим, хто проти резолюції цього не зробив навіть начальник управління, який сидів поряд з головуючим. Інші представники мерії на той час покинули аудиторію. Щоб це значило поки невідомо, але після голосування Андрій Миколайович не лишився спілкуватися з журналістами, а забравши із собою всю стосу підписів швидко покинув приміщення. Тому мене відверто дивує оприлюднена владою інформація на сайті, що аргументи перевізників смішні!
Аудіо-запис круглого столу


Резолюція круглого столу

"Транспортна реформа в м. Черкаси –

обговорення нової схеми руху, та інших актуальних питань "

17.08.2012

Ми, учасники круглого столу "Транспортна реформа в м. Черкаси – обговорення нової схеми руху, та інших актуальних питань ", враховуючи думку 19368 пасажирів м. Черкаси, які підписались проти введення транспортної схеми на основі 90-то місних автобусів, з огляду на наведені факти порушення законодавства, виступаємо проти реформи пасажирських перевезень в м. Черкаси революційним шляхом, в той час, як ще існують еволюційні методи, прямо передбачені Законодавством України, які не виконуються владою міста.
З огляду на вищенаведене та у зв‘язку із ситуацією, що склалась звертаємось до Виконавчого комітету Черкаської міської ради з наступними вимогами:
1.     припинити подальшу розробку нової транспортної схеми міста на основі 90-то місних автобусів;
2.     в найкоротші терміни врегулювати інтервали руху пасажирських перевезень, та вивісити розклади руху на зупинках громадського транспорту, як того вимагає п.28 постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту";
3.     в найкоротші терміни провести чергові конкурси на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Черкаси;
4.     в найкоротші терміни заключити угоди із переможцями конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Черкаси, терміном на 5 років, передбачених законодавством;
5.     в найкоротші терміни заключити угоди із перевізниками міста на перевезення пільгових категорій пасажирів та компенсувати вже понесені витрати за 2012 рік.

Немає коментарів:

Дописати коментар